Joukkueet ja harrasteryhmät

Haluatko mukaan joukkueisiimme? Voit aloittaa harrastuksen joukkueissamme joustavasti koko kauden ajan. Omalle tasollesi sopiva ryhmä / joukkue löytyy sopimalla siitä valmentajiemme kanssa.

Ota yhteyttä valmentajiin,

Iisa Karumo 040 8339 844

Lauriina Laaksonen 040 5796 091

valmentajat.pml@gmail.com

porinmuodostelmaluistelijat@gmail.com

Luistelijan toimintasäännöt

Muodostelmaluistelu on joukkuelaji, joka vaatii sitoutumista sekä luistelijalta että hänen perheeltään.

Joukkueiden / ryhmien toimintakaudella noudatetaan joukkueiden omien sovittujen pelisääntöjen lisäksi alla olevia PML:n luistelijan toimintasääntöjä.

Luistelijan toimintasäännöt - Porin Muodostelmaluistelijat ry

Toimintasäännöt ja siihen liittyvät periaatteet koskevat Porin Muodostelmaluistelijat ry:n luistelijoita.

Vakuutukset

· Kaikilla kilpailevilla luistelijoilla on oltava voimassa oleva STLL:n kilpailupassi. Luistelija ilmoittaa kilpailupassin tiedot aina ennen luistelukauden alkua joukkueenjohtajalle. Ilman STLL:n kilpailupassia ei luistelija voi osallistua kilpailuihin.

· Luistelija / luistelijan perhe vastaa voimassa olevan riittävän tapaturmavakuutuksen voimassaolosta koko luistelukauden, myös kesäkauden ajan.

· Lisätietoja kilpailupassista ja vakuutusturvasta löytyy Suomen Taitoluisteluliiton kotisivuilta.

Kausimaksut

· Luistelija sitoutuu kauden aloittaessaan luistelemaan koko kauden ajan. Kesken kauden lopetuksissa sovelletaan irtisanomisajan sääntöjä.

· Luistelumaksut ovat kausimaksuja, ne laskutetaan kuukausittain.

· Valmennuspaikan vastaanottaessaan perhe sitoutuu kausimaksun suorittamiseen. Luistelukauden aikana harjoitusmäärät vaihtelevat.

· Kausimaksu ei sisällä kilpailujen ilmoittautumismaksuja, kilpailumatkojen kustannuksia, leirimaksuja, varusteita ja vaatetusta, tai kilpailemiseen vaadittavaa kilpailupassia.

· Hallitus määrittelee joukkueiden kausimaksut jää- ja oheisharjoitusmääriin sekä joukkueiden luistelijamääriin perustuen. Seuran jäsenmaksu laskutetaan kerran kaudessa.

· Kausimaksut tarkistetaan tarvittaessa. Seura on voittoa tavoittelematon yhdistys ja pyrkii pitämään luistelumaksut perheille niin kohtuullisena kuin laadukkaan valmennuksen tarjoaminen huomioiden on mahdollista.

· PML:ssä luistelevien sisaruksien kauden luistelumaksuista myönnetään alennus halvemmasta kuukausi- tai kausimaksusta. Sisaralennuksen määrän päättää seuran hallitus toimintakausittain. Perhe huolehtii itse luistelevien sisarusten ilmoittamisesta alennuksen huomioimiseksi seuran rahastonhoitajalle osoitteeseen rahastonhoitaja.pml@gmail.com.

· Laskut toimitetaan luistelijalle sähköisesti luistelijan tai hänen perheensä myClubiin ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Huomautukset laskuista tulee osoittaa sähköpostitse osoitteeseen rahastonhoitaja.pml@gmail.com.

· Laskut tulee maksaa laskussa olevilla tiedoilla eräpäivään mennessä. Mahdollisesta maksumuistutuksen lähettämisestä seura perii 5 € muistutusmaksun.

Poissaolot ja maksut

· Sairauspoissaoloista tulee ilmoittaa valmentajalle ennen harjoituksia valmentajan antamien ohjeiden mukaan.

· Tulevista etukäteen tiedossa olevista poissaoloista (matkat, leirikoulut, koululauantait yms.) valmennettavat antavat tiedon valmentajille mahdollisimman aikaisin. Tämä helpottaa tuntien etukäteissuunnittelua esim. syys- / hiihtolomien aikoina.

· Yli kahden viikon yhtäjaksoisen sairauden aiheuttamasta poissaolosta ei peritä maksua kahden viikon omavastuuajan jälkeiseltä ajalta.

· Maksuvapautusta ei myönnetä osittaisesta harjoittelukiellosta.

· Maksuvapautuksen saamiseksi tulee luistelijan toimittaa lääkärin kirjoittama lääkärintodistus, josta selviää harjoittelukiellon alkamis- ja loppumispäivä. Lääkärintodistus toimitetaan seuran rahastonhoitajalle sähköpostitse rahastonhoitaja.pml@gmail.com välittömästi sairausloman alettua.

· Sairauslomasta aiheutuva hyvitys vähennetään seuraavan kuukauden maksusta.

Luistelijoiden vastuulla olevat kustannukset kausimaksujen lisäksi:

· Joukkueet maksavat kilpailujen ilmoittautumis- ja tuomarimaksujen lisäksi valmentajien sekä joukkueen toimihenkilöiden kilpailumatkakulut.

· Kilpailupuvut, joukkuekohtaiset yhteisesti sovitut varustehankinnat ja muut joukkueen yhteiset kulut ovat myös joukkueen jokaisen luistelijan vastuulla.

· Laskut näistä tulevat joukkueen rahastonhoitajalta ja ne tulee maksaa eräpäivään mennessä. Maksamattomat joukkueen kuluista aiheutuneet laskut ovat syy pidättää luistelija joukkueen toiminnasta.

Muodostelmaluistelun lopettaminen

· Luistelijan lopettaessa luistelun kesken kauden on hänellä kahden kuukauden irtisanomisaika.

· Kauden aikana tapahtuvissa irtisanomisissa peritään lisäksi luistelijan kilpailuista seuralle ja joukkueelle siinä vaiheessa kautta aiheutuneet kustannukset.

· Irtisanomisaika alkaa sen kuukauden viimeisenä päivänä, kun irtisanominen on ilmoitettu kirjallisesti valmentajalle ja lisäksi seuralle sähköpostitse osoitteeseen rahastonhoitaja.pml@gmail.com.

· Luistelijan lopetettua kesken kauden hänen mahdollisuuksiaan kilpailla toisen seuran nimissä sääntelee STLL:n säännöt. Siirtyminen toisen seuran kilpailijaksi edellyttää myös kaikkien avoinna olevien maksujen suorittamista PML:lle.

Valokuvien käyttöoikeus

· Porin Muodostelmaluistelijat ry:llä on oikeus käyttää valokuvia, videokuvaa, tms. materiaalia harjoitustilanteista, kilpailutilanteista ja näytöksistä omassa markkinoinnissaan, mainonnassaan sekä sosiaalisen median kanavissaan.

Muut huomioitavat asiat

· Muutokset luistelijan yhteystiedoissa tekee jokainen luistelija / luistelijan perhe itse myClubiin.

· Tunnit alkavat ja päättyvät aikataulujen mukaisesti.

· Seura ei vastaa harjoitustiloihin tai pukuhuoneisiin jätetyistä tavaroista.

· Kaikkien luistelijoiden perheet velvoitetaan osallistumaan seuran tapahtumien järjestämiseen. Seuran tapahtumia ovat esim. kevät- ja joulunäytökset, seuran järjestämät kilpailut ja muut mahdolliset tapahtumat.

15.5.2023

Porin Muodostelmaluistelijat ry