Luistelukoulu infopaketti

- Luistimet

- Teräsuojat

- Luistinten kuivauspyyhe

- Kypärä (Nimitarra kypärässä)

- Hanskat

- Lämpimät vaatteet (mieluiten myös vedenkestävät!)

- Luistinkassi

Yleistä

ILMOITTAUTUMINEN: Luistelukouluun ilmoittautuminen tapahtuu seuran internetsivujen kautta. Syys- ja kevätlukukaudelle ilmoittaudutaan erikseen kunkin kauden alkaessa. ILMOITTAUTUMINEN ON SITOVA!

LOPETTAMINEN: Mikäli luistelija lopettaa kesken kauden, toivomme että kuitenkin pidätte meidät siitä tietoisina, jotta luistelijaa ei turhaan etsitä jäälle. Ilmoitus luistelukoulun rehtorille katikoskelo@gmail.com

POISSAOLOT: Yksittäisestä poissaolosta ei tarvitse ilmoittaa. Jos poissaoloja tulee useampia esimerkiksi pitkään jatkuvan sairauden vuoksi, asiasta on hyvä ilmoittaa Kati Koskelolle.

SIIRTYMISET: Luistelukoulusta on mahdollista taitojen ja innostuksen kasvaessa siirtyä eteenpäin seuran muihin ryhmiin.  Olkaa rohkeasti yhteyksissä sähköpostitse (katikoskelo@gmail.com) kaikenlaisissa ryhmäsiirtoihin liittyvissä kysymyksissä.

MUUTOKSET HARJOITUSAIKOIHIN: Muutoksia harjoitusaikoihin saattaa tulla johtuen jääkiekkoturnauksista ym. hallien tapahtumista. Muutoksista pyritään ilmoittamaan mahdollisimman hyvissä ajoin seuramme nettisivuilla.  Seura ei ole velvollinen järjestämään korvaavia tunteja peruuntuneille tunneille jotka johtuvat seurasta riippumattomista syistä, esim jääkiekkoturnaukset, hallin käyttökielto tms.

1 VAI 2 KERTAA: Luistelukoulussa ollaan kerran viikossa jäällä. Muokkakoulussa viikossa on kaksi jäätä ja yksi oheisharjoitus.

KEVÄT- JA JOULUNÄYTÖS: Syys- ja kevätkauden harjoittelu huipentuu esiintymiseen seuran järjestämässä näytöksessä, jossa esiintyvät kaikki seuramme luistelijat.

MAKEISET: Karkkien ja purkan syönti jäällä on ehdottomasti kielletty turvallisuuden vuoksi

Ennen jäälle menoa

SAAPUMINEN HALLILLE: Suosittelemme hallille saapumista luistimet jalassa n. 10 minuuttia ennen luistelutunnin alkua. Luistelukouluohjaajat ovat ulko-ovella ottamassa luistelijoita vastaan.

PUKUKOPPI: Luistimet voi vaihtaa myös jäähallin pukukopissa. Mitään arvokasta ei kannata jättää pukuhuoneisiin, koska pukuhuoneet eivät ole lukittuna luistelutunnin aikana. Kaikki varusteet, myös luistimet ja teräsuojat, on hyvä nimikoida.

JÄÄLLEMENO: Vakuutusehtojen mukaan luistelijat saavat siirtyä jäälle vasta kun ohjaajat antavat siihen luvan.

VANHEMMAT: Vanhemmat ovat tervetulleita seuraamaan harjoituksia katsomoon. Luistelukoulutunnilla lapsille ja valmentajille annetaan työskentelyrauha. Lapset jaksavat keskittyä luisteluun paremmin, kun vanhemmat eivät ole ihan laidan vieressä.

Jäällä

ALKULEIKKI: Jokaisen jäätunnin alussa leikimme kaikki yhdessä, jonka jälkeen jakaudumme ryhmiin.

RYHMÄT: Kauden alussa jaamme luistelijat ryhmiin luistelutaidon taso huomioiden. Ryhmistä saa lisätietoa valikon kohdasta ryhmät. Ohjaajiltamme voit halutessasi kysyä ryhmistä tai siirtymiskriteereistä.

PASSIT: Kun luistelija on maksanut kausimaksunsa hän saa ohjaajilta passin, johon hän voi kerätä tarroja pitkin kautta. Passiin tarvittavan maksun voi näyttää luistelukoulun rehtorille (katikoskelo@gmail.com).

Jään jälkeen

HALLILTA LÄHTEMINEN: Jos luistelijalle annetaan kassi mukaan, luistelukouluohjaajat voivat vaihtaa luistimet kenkiin kopissa. Jos luistelijalla ei ole kassia mukana viedään luistelija ulko-ovelle odottamaan vanhempia. Vanhemmat voivat tulla hakemaan luistelijaa ulko-ovelta.